YES! Då va det klart! Total segrare och Svensk Mästare i Rookie 1000

Helt fantastiskt!

Helgens race på hemmabanan Ring Knutstorp gick strålande bra i Race 1 med en förstaplats och nytt personbästa runt banan.En liten Racerapport.

Kval 1 på Lördagen gick sådär, lite problem med bromsarna vilket sänkte förtroendet lite för hojen.
Men lyckades placera mig som 3:a i startfältet.

Nervös till 1000 då jag har två riktigt snabba förare framför mig.

Starten går och 2:an får en tjuvstart vilket ger 20 sekunders tidstillägg.
Fullt ös ner mot första böj, jag lyckas inte få till det helt men är 2:a in i första sväng.

Jag ligger kvar och bevakar lite men får ta i som fan från första varvet för och inte släppa någon lucka.

Jag vet att han har tidstillägg och kan egentligen ligga kvar som 2:a och ändå vinna racet.

Men vem kommer ihåg en fegis, jag ska minsann om!

Jag attackerar några varv i inbromsningen på rakan och är uppe tätt tätt bakom och ibland ända uppe vid sidan, men han är riktigt duktig på att bromsa så jag lyckas inte komma om helt.

Nästa varv får jag en bra utgång och tänker, Nu jävlar ska jag om!

Bromspunkten närmar sig och jag förbereder min attack.
Jag gör som jag gjort tidigare och väntar på att han ska bromsa, för Nu ska jag om.
Och shit, vad händer… Vi missar bromspunkten båda två och bromsar på tok för sent.
Helvete, detta går aaaaaaaaldrig det gick… Phuu…

Men vi missade spåret totalt båda två och hamnar ända ute på vita linjen vid asfaltskanten och kommer igenom svängen helt fel, Men, vi är kvar på banan och jakten fortsätter.

Jag ligger kvar som 2:a.

Jaja, nu vet jag var jag Inte ska bromsa hehe.

Ligger honom tätt tätt bakom hela varvet, lägger upp min plan för en ny attack.
Får bra spår ner i Liton, vilket ger en bra ingång till nästa sväng och resultatet är nu en riktigt bra utgång på rakan. NU, Nu jävlar…

Han bromsar sent och riktigt bra och jag blir tvungen att bromsa på samma ställe.
Men bara några meter innan kurvan är jag precis bredvid och nu släpper jag bromsen innan honom och tar mig precis förbi med en högre ingångshastighet i kurvan och lyckas hålla spåret och YES, ledningen är klar.

Nu vet jag att han kommer göra allt för att göra en attack på mig väldigt snabbt.
Vi har bara 3 varv kvar att köra tyckte jag att det stod på skylten.

Ut på rakan nästa varv och jag hör hans vrålande hoj flåsar mig i nacken…

Fokus till 1000 på en riktigt bra inbromsning.
Nu ser jag min bromspunkt, jag måste flytta fram det lite…

Japp, en sen och stabil inbromsning blev det och jag kurvan närmar sig…
Jag hör ett motorljud som närmar sig ganska kraftigt i slutet av inbromsningen och tänker att han lägger in sin attack nu ändå…

Jag vågar inte riskera en krasch så jag håller ett lite öppet spår in i kurvan och…
Swisch, där flög han förbi och jag ser att detta fixar han aldrig.
Mycket riktigt, sandfållan blev ett faktum, vilket jag tycker är riktigt tråkigt i ett så här tajt och roligt race.

Jag får info på min tavla att jag har gott om tid ner till 2:a platsen och kan nu köra säkert dom sista varven.

Och jag går över mållinjen som vinnare! En helt fantastisk känsla.

Dock på söndagen stöter jag på lite patrull i form av en lampa som lyser på min hoj.
Så jag kommer inte ut på något kval.

Mina kära vänner hjälper mig febrilt och försöker hitta något fel på hojen.
Vi hittar att minuspoolen sitter löst på batteriet, men gav inget resultat.

Dagen går och vi kollar allt vi kan men lyckas inte.
Hojen har alltså gått in i ett ’safe mode’ och måste till en verkstad.

Kan jag köra ändå?

Hojen går som den ska under 8000 varv, så ja det funkar.

Jag får starta sist och kör hela racet på halvgas och kommer Inte sist i mål.

Vilken händelserik helg!

Stort stort Tack till alla som hjälpt till med allt, alla som hejjat på mig, alla som följt mig i helgen och hela säsongen.

Det är så Otroligt kul att ha er som mina vänner, ni är guld för mig, ni har gjort denna
framgången möjlig för mig!

Tusen Tack ska ni ha!

Andre Andersson.

(Bild: 7487)