Arkivsida

Pallplats i ERCup-premiären för Team GAPET

Team GAPET. Foto: Mikael Persson
Äntligen på banan igen, strålande vårväder över oss hela dagen. Vad mer kan man önska? Träningen drar igång och vi känner allihop att bilen är så optimal den kan bli. Det blir 20:de startruta.

Angelica är väldigt taggad i starten och hänger på framförvarande bilar. Dock börjar en lampa i bilen lysa som Angelica inte har en aning om vad det är så hon kör in i depå efter några varv. Det visar sig bara vara laddningslampan så hon bränner ut på banan igen. Hon hamnar då framför dom ledande bilarna och när hon blir omkörd av täten i uppgången till hårnålen så får hon en rejäl kyss där bak. Hon fortsätter att köra men efter några varv börjar nacken smärta och illamående komma, dessutom gick bilen som en påse nötter. Hon kör in i depån för att lämna över till Tyrone, ovetandes om hur illa baken ser ut. Hon glömmer även att informera Tyrone om att bilen går riktigt illa men det upptäcker han väldigt snart.

Tyrone kommer in i depån efter att själv känt att bilen går som en krabba. Hjulvinkel på höger bakhjul fick justeras och venturitunnel togs bort. Tyrone bränner ut på banan igen efter ett kvarts depåbesök och bilen var åter i körbart skick och han körde sin stint utan mer problem. Han kör upp oss till 15:de plats.

Tyrone lämnar över till Gunilla som tycker efter ett par varv att bilen är väldigt nervös på slutet av rakan. Hon kommer in i depån men inget fel på bilen, bara gummirens på däcken så hon bränner ut igen. Några varv senare blev det för trångt över bäcken, Gunilla ligger längst till höger och lämnar plats till bilen till vänster och känner att hon får en tryckare i sidan. Det visar sig att dom ligger fyra bilar i bredd över bäcken! Funkar dåligt! Resten av hennes pass går jättebra och hon sätter eget personligt rekord. Gunilla kör upp oss ytterligare en plats. Nu på 14:de. Gunilla lämnar över bilen till Karlo.

Karlos stint går snabbt och smärtfritt. Efter ett tag gör han tecken mot depån och mekanikerna tror att han ska komma in, väntar och väntar men ingen Karlo. I efterhand fick vi veta att det enda han ville var att tala om att bilen gick vingligt på vissa delar av banan. Han hade kommit på sig själv efter att han hade viftat, att så ska man inte göra för då tror teamet att man vill komma in. Signalera om du vill in eller sitt still! Efter Karlos stint ligger vi 11:a.

Karlo lämnar över bilen till Tyrone för den sista stinten. Han tar emot den vingliga bilen med öppna armar och ska banne mig ta den i mål. Vilket han gör och vi slutar på en angenäm 9:de plats totalt och blir 2:a i den framhjulsdrivna cupen

Tack till våra mekaniker och gäster. Grattis till alla ni andra på pallen!

Vid tangenterna

/ Angelica
Team GAPET

Arkiv 2014