HMS News

Goa Gubbars ovälkomna kompisar

Någon i teamet tappade en 1-krona under förarstolen och som vi inte kunde få fram utan viss demontering… sedan fortsatte det av bara farten.Vi kan efter avverkad säsong konstatera att Leca-kulor lever!!! Det visste Ni inte, men desto mer man stressar dom, desto djupare kryper dom in i bilens skrymslen och vrår…
Vi har en svart sopsäck knökfull med Leca-kulor… och desto mer vi plockar bort, desto mer kulor hittar vi.
F-n… om vi bara hade struntat i den där 1-kronan :(((
Detta är ungefär vad GoaGubbar hänger (hän-ger, inte hänger) sig åt i vintermörkret. Det har blivit en prestigefight mellan förare och bil om den sista Leca-kulan. Dessvärre tror vi fortfarande att den lilla blå har övertaget med någon kula kvar.

Någon kom på besök och undrade ungefär samma sak som webmastern till denna site…
-om vi höll på att bygga en ny kompis…
Otrooligt vad obegåvade människor det finns – man ser ju fortfarande att det är lite blått kvar… Och om inget annat finns kvar när demonteringen är färdig, så ska åtminstone bilen byggas upp runt den sista Leca-kulan – så DET ÄR och ska vara samma bil!

Apropå det, bilen har ju rusat genom många tyngre serier i Svensk banracinghistoria… Ska tydligen ha gått med 40cm breda slicks baktill någon säsong och med en Toyota F3-motor ngn annan säsong. Ingen som har några gamla bilder eller info att kunna dela med oss?
Gått igenom alla bilder som finns i HMS fantastiska historiska bildarkiv här på webben, dock resultatlöst…

Vår enda julklapp från teamet i år blir att varje bana nästa år ska få tebax några leca-kulor vardera… + ett vagt löfte om att vi inte ska låna några nya nästa år…

God Jul och Gott Nytt År från Goa Gubbar.

(Bild: 2902)