Rapport från Gustavssons
På grund av datorns språkliga missförstånd har denna racerapport tyvärr dröjt lite. Webmasters dator ber om ursäkt!Hejsan!
Så sitter man på autobahn igen på väg hem från Spa, Belgien.
Detta är säsongens höjdpunkt. Klart bästa banan och en jätte tävling med
över 600 bilar totallt.
Tidsträningen var inte enkel eftersom Touring cars (vi) och GT-bilarna körde
ihop.
Så över 70 bilar på banan samtidigt.
Lyckades få till ett bra varv utan trafik, så det räckte till pole position.
Tävlingen körs här som 2st 30-minuters race istället för våra vanliga
entimmes race.Jag körde första racet.
När jag skulle starta bilen på griden så ville den inte starta, lite panik.
Till slut gick den igång men då var batteriet helt slut.
Starten gick ok och ledde genom första kurvan men på nästa långa raka
Misstände den och Anton med sin Alfa GTA och en Mustang kom om.
Efter ca 2 varv så verkade battteriet fått tillräcklig laddning och allt
funkade perfekt igen.
Kom om Mustangen men Anton hade fått för stor lucka, tog in lite på honom men
kom inte riktig nära honom.
Så det blev en andra plats både totallt och i klassen. Fick i alla fall
snabbaste varv i tävlingen. Bo Warmenius kom fyra med sin Cortina.
Inför söndagens race så blev det nytt batteri och en ny ’engelsk kvalitets’
startmotor och allt funka igen.
På söndagen var det Calles tur att köra. Söndagens tävling körde vi ihop
med GT-bilarna, så fullt startfält, ca 70 bilar.
Calle gjorde en bra start och höll Anton bakom sig, och det tog nästan två
varv innan Anton lyckades ta sig förbi.
Sedan lyckades han hålla bra press på Anton i stort sett genom hela racet. Så
det gick riktigt bra!
Det blev ytterligare en andra plats i klassen.
Inför sista tävlingen på Dijon, Frankrike, om två veckor ligger vi tvåa
totallt i tabellen.
Vi har 12 poäng upp till Anton så det blir svårt att ta honom av egen kraft,
men bara att bita ihop och försöka.
Vi hörs!
Micke och Calle
(Bild: 2350)