Arkivsida

Årsmöte/65 år jubileum

Kön slingrar sig ut från entrén. Folk är glada och förväntansfulla. Östen Carlsson jobbade så fort det gick med att pricka av alla röstberättigade, delade ut lott och matkupong inför kvällen. Utanför årsmöteslokalen stod det vikväggar med foton från de senaste 65 åren och dessa var mycket uppskattade. När alla var avprickade och samlade hälsade ordförande Tyrone Haraldsson välkomna.

Av prickning. Foto: Jörgen Olsson

Mötet inleds enligt konstens alla regler och för en nykomling som mig var det faktiskt intressant att följa. Det var ett vant och effektivt gäng som lotsades oss igenom alla paragrafer och handlingar. Mötet gick snabbt och smärtfritt. En del priser delades ut och bland annat fick Axel Hellstrand en utmärkelse för lång och trogen tjänst.

utmärkelse. Foto: Jörgen Olsson

Efter mötet var Pär Cederqvist på besök och pratade om Biltema airshow och även om sitt privata flygplan Tiger Moth.
Nu fick vi veta vad lotten vi fick innan skulle vara till. Lotteri vinnare blev Jimmy Månsson som vann en flygtur i en Tiger Moth från 1935.

Flygare. Foto: Jörgen Olsson

Efter mötet och prisutdelningarna var det lite mingel i entrén och sedan var det dags att piffa till sig inför den kommande festen.

Klockan 18:00 möttes vi alla upp i matsalen där det bjöds på mousserande vin. Ett stort antal utmärkelser delades ut, det var brons, silver och guld placketer och även brons, silver och guld nålar.

En mycket god tre rätters middag serverades tillsammans med öl, vin och snaps. Det var en trevlig och glad stämning. Alla skrattade gott och mycket.

Gåva från MSCC. Foto: Jörgen Olsson

Innan efterrätten delades ytterligare priser ut. Den stora överraskningen för kvällen stod MSCC för när dem skänkte 10,000 kronor till HMS funktionärer. Pengarna skall användas som tack för all hjälp genom åren.

Festande och dansandet fortsatte långt in på natten och firandet var en succé!

Tack alla för en mycket trevlig dag/kväll
Jamina Loxly

Arkiv 2013