Andre Andersson race rapport del 2 söndag.

Äntligen hemma efter en helt fantastisk helg.
Här kommer en liten racerapport från dagens race.Kvalar in som 4:a.

Starten går och får till en ganska okej start. Behåller 4:e platsen genom första böjen och ligger kvar här i några varv. Det är 20 varv att köra så jag tar inte för stora risker.

2:an och 3:an har en väldigt tuff kamp i några varv och är emot varandra ett par gånger.

2:an lyckas ta sig upp i ledningen och 3:an tar sig också upp en placering.
Nuvarande ledare lyckas få en liten lucka på kanske 10-15 meter och jag känner att handling måste ske och det NU!

Ut på rakan, fullt ös och fokus på var 3:an bromsar, jag ska bara bromsa efter honom, var det än är.

Mycket riktigt, flyger om precis i början av inbromsningen och minskar luckan fram till 2:an.

Ledaren har nu ca 20-30 meter lucka ner till 2:an.
Helvete, nu får du flytta dig Kawa lilla, jag ska fram.
Samma sak nästa varv, bromsa du först, jag väntar!
Och jag ligger nu 2:a och har en bra lucka fram till ledaren.

2-3 varv går och jag närmar mig varje varv. Nu är jag honom upp i häcken.
Tänkte först ligga kvar och utnyttja draghjälpen, men blev ganska stor hastighetsskillnad nästa varv så jag tar ledningen.

Leder i några varv och fegbromsar lite och känner rent allmänt att det går inte riktigt lika fort.
2:an har gått av och luckan bakom mig har minskats.
Nu tog Kawan sig om och vi har 8 varv kvar att köra.

Har is i magen och lägger mig tätt bakom och studerar hans körning och lägger upp min plan.

Jag har bromsat om honom innan, det ska jag göra igen på sista varvet, inte mer med det.

Någon till har gått av och det är gulflagg i slutet av rakan.

Några varvningar kommer och det blir svårt att komma om samtidigt.
Han får en liten lucka p.g.a. det…
HELVETE, flytta på er för fan.

3 varv kvar.

Nu får jag jävlar ta i!

Inför sista varvet är jag honom riktigt nära och jag får till en riktigt bra utgång på rakan.
Nu ska jag om, det kan du skriva upp.

Fokus ligger på var han ska börja bromsa. Jag har högre hastighet och kommer om precis i början av inbromsningen. Tar både honom och en varvning.

Framme i första böjen är där en R1 som nästan parkerar i svängen.
Jag får nypa som fan i bromsen dom sista metrarna för att inte köra på honom.
Även kawan kör om en varvning i inbromsningen.
Detta sker tydligen under gulflagg vilket jag tyvärr inte sett och tydligen inte kawan heller?

Får ligga bakom den här R1:an genom ett par svängar då här är väldigt svårt att köra om.
På baksidan kommer nästa vänstersväng som går ganska fort.
Jag ligger R1:an upp i häcken och väntar förtvivlat på att kunna köra om.

Mitt i vänstersvängen har jag 50 cm asfalt på insidan.
Kawan ser sin chans och tar den, som även jag kunde gjort mot R1:an men jag va inte lika tuff.
Jag har inte en chans att göra något och han gör det riktigt snyggt.

Jag kommer inte om R1:an på samma ställe så har ingen möjlighet att komma igen vid nästa inbromsning så en andraplats är nu ett faktum.

Jag kan bara gratulera och lyfta på hatten.

Jag är en Rookie och gör ett Rookie misstag och är nu en erfarenhet rikare.
För att citera Johan Sandström: Han utbildade dig, hehe.

Mycket riktigt, nästa gång är där inte en millimeter kvar på innern hahaha.

Satte dock snabbaste tid av alla på 0:47:9.. tror jag?

Riktigt tajt race med väldigt små marginaler och många förare inom loppet av 1,5 sekund.

Och riktigt bra kämpat Björn Svensson, min Team Kamrat. Riktigt bra tid och snyggt kört.

Stort Tack alla som va där och alla som följt oss!

(Bild: 7454)